Primeur: eerste ‘in-app’ iPad foto-expositie

Fotografe Nikki van der Velden exposeert in de iPad-app TechFish

09 DECEMBER 2010, AMSTERDAM
De Amsterdamse fotografe Nikki van der Velden exposeert vanaf 8 december een maand lang haar portretserie ‘NYC Connected’ in de iPad-app TechFish. De 42 portretten zijn gemaakt in New York. De geëxposeerde foto's rouleren schermvullend op de achtergrond van de app. “Voor zover wij weten, heeft TechFish hiermee een primeur. De eerste Nederlandse in-app foto-expositie op de iPad”

De Amsterdamse fotografe Nikki van der Velden exposeert vanaf 8 december een maand lang haar portretserie ‘NYC Connected’ in de iPad-app TechFish. De 42 portretten zijn in oktober 2010 gemaakt in New York en zijn onderdeel van de serie ‘American Heroes‘ die van 9 december 2010 t/m 16 januari 2011 geëxposeerd wordt in The House of Rising in Amsterdam. Nikki van der Velden: “Ik ben gefascineerd door mensen en hun verhalen. Op alle foto’s in NYC Connected wordt gebeld, getwitterd, ge-sms’t of gefacebookt. Dat maakt nieuwsgierig, al blijft het gissen naar welk verhaal wordt verteld. Laat dat vooral ook aan je eigen interpretatie over.

De geëxposeerde foto's rouleren schermvullend op de achtergrond van de app. “Voor zover wij weten, heeft TechFish hiermee een primeur. De eerste Nederlandse in-app foto-expositie op de iPad” aldus uitgever Jeroen Jonker Roelants. TechFish, een tech reader app die artikelen van meer dan 50 Nederlandse tech-journalisten verzamelt, toont normaal foto’s van gebruikers van foto-community Zoom.nl. “Er kunnen meer exposities volgen, als het aan ons ligt. Foto’s van professionals of enthousiaste Zoomers, beiden is mogelijk. Als de kwaliteit van een serie maar iets toevoegt aan de beleving van TechFish”.

De expositie ‘NYC Connected’ is te zien in TechFish van 8 december 2010 tot 8 januari 2011. Nikki van der Velden (1981) werkte o.a. voor Zoom.nl, NL20, Hyves, OOR en BNN. Meer over haar werk op http://www.nikkivandervelden.com/

Over TechFish

TechFish, de tech reader app voor de iPad, verzamelt de allerlaatste artikelen van meer dan 50 Nederlandse tech-journalisten. Nieuws, geruchten, reviews en previews van sites als MacWorld, Webwereld, Digital Life, GameZ, Computerworld, Techworld, CIO, ComputerTotaal en Zoom.nl. TechFish is gratis te downloaden in de iTunes app store: http://itunes.apple.com/nl/app/techfish/id377358386?mt=8.

Meer informatie over TechFish vind je op www.techfish.nl. Neem contact op met Jeroen Jonker Roelants via 020-7585834, via @roelants of jjonkerroelants@idg.nl.

Over IDG

IDG Nederland is onderdeel van de International Data Group (IDG), 's werelds grootste multimediabedrijf in de ICT-branche. IDG is toonaangevend en webcentrisch met meer dan 450 websites. Meer dan 140 miljoen mensen lezen één of meer van IDG's 300 ICT-tijdschriften en -kranten, die in 85 landen worden uitgegeven. Andere producten en diensten die IDG wereldwijd aanbiedt, zijn meer dan 450 onderzoekprogramma's voor verschillende (ICT-)marktsegmenten en 750 technologie gerelateerde beurzen en conferenties.

IDG Nederland bedient gesegmenteerde doelgroepen met duidelijk gepositioneerde multimediale merken. Dit zijn op de zakelijke markt gerichte merken als Webwereld, CIO, ComputerWorld, ChannelWorld en TechWorld en op de consument gerichte merken, zoals Computer!Totaal, Zoom.nl, Tips & Trucs, Digital Life, Gamez.nl, TechFish en MacWorld. Meer informatie over IDG wereldwijd en IDG Nederland vind je op http://www.idg.com en www.idg.nl.

"Ik ben gefascineerd door mensen en hun verhalen. Op alle foto’s in NYC Connected wordt gebeld, getwitterd, ge-sms’t of gefacebookt. Dat maakt nieuwsgierig, al blijft het gissen naar welk verhaal wordt verteld. Laat dat vooral ook aan je eigen interpretatie over" Nikki van der Velden
"Voor zover wij weten, heeft TechFish hiermee een primeur. De eerste Nederlandse in-app foto-expositie op de iPad. Er kunnen meer exposities volgen, als het aan ons ligt. Foto’s van professionals of enthousiaste Zoomers, beiden is mogelijk. Als de kwaliteit van een serie maar iets toevoegt aan de beleving van TechFish." Jeroen Jonker Roelants